Startsida, Min myndighetspost

Så skaffar du en brevlåda

Har du bestämt dig för att skaffa en digital brevlåda hos Min Myndighetspost? Bra, här berättar vi hur du gör.

Så här gör du för att skaffa en privat brevlåda

Vill du ha en personlig digital brevlåda för din post från offentliga aktörer? Följ då den enkla guiden nedan.

Börja med att säkerställa att du har en giltig e-legitimation, då det är det enda du behöver för att skaffa en digital brevlåda. Saknar du giltig e-legitmation kan du skaffa den här Skaffa e-legitimation | Elegitimation Länk till annan webbplats..

Genom att legitimera dig med din e-legitimation startar du registreringsflödet och kan skaffa en privat digital brevlåda.

Du behöver ange en e-postadress som du sedan verifierar med den engångskod som skickas från Min myndighetspost till den e-postadress du angett. E-postadressen kommer att ligga som en kontaktuppgift i din digitala brevlåda och du kan få aviseringar om nya meddelanden i din brevlåda till den.

Du slutför registreringen av din digitala brevlåda genom att godkänna villkoren för Min myndighetspost och Mina meddelanden, via signering med din e-legitimation.

Mina meddelanden är infrastrukturen för säker digital post, eller med andra ord, den infrastruktur som gör att digitial post kan skickas från godkända avsändare till digitala brevlådor som innehas av privatpersoner eller företag.


Så här gör du för att skaffa en företagsbrevlåda

Vill du ha en digital brevlåda som tar emot post från offentliga aktörer till ditt företag ? Följ då den enkla guiden nedan.

Börja med att säkerställa att du har en giltig svensk e-legitimation, då du behöver det för att skaffa en digital företagsbrevlåda. Saknar du giltig e-legitmation kan du skaffa den här Skaffa e-legitimation | Elegitimation Länk till annan webbplats..

Om du är firmatecknare i ett företag och har en giltig e-legitimation kan du legitimera dig med din e-legitimation och på så sätt starta registreringsflödet för att skaffa en digital företagsbrevlåda.

Välj till vilket företag du vill skaffa en digital företagsbrevlåda. Du kan:

  • klicka på ett av de tillgängliga företagen under rubriken Information.
  • söka efter ett företag genom att ange ett organisationsnummer under rubriken Sök företag.

Du behöver ange en e-postadress som du sedan verifierar med den engångskod som skickas från Min myndighetspost till den e-postadress du angett. E-postadressen kommer att ligga som en kontaktuppgift i din digitala brevlåda och du kan få aviseringar om nya meddelanden i din brevlåda till den.

Du slutför registreringen av din digitala företagsbrevlåda genom att godkänna villkoren för Min myndighetspost och Mina meddelanden via signering med din e-legitimation. Om ni är flera firmatecknare enligt firmateckningsreglerna, måste samtliga firmatecknare genomföra signering innan företagsbrevlådan färdigställs.

Mina meddelanden är infrastrukturen för säker digital post, eller med andra ord, den infrastruktur som gör att digitial post kan skickas från godkända avsändare till digitala brevlådor som innehas av privatpersoner eller företag.

Hjälpte informationen dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan